het-aanvalsplan-salespulse-caas-

De tweede stap in onze CAAS-methodiek is het aanvalsplan. Hoe we dit aanpakken, lees je in dit artikel!

DE TWEEDE STAP IN ONZE CAAS-METHODE: HET AANVALSPLAN

Wij vergelijken onze werkwijze graag met die van een professionele sportclub. Wil je op het hoogste niveau spelen? Zorg dan dat je de juiste combinatie van topspelers, aanstormend talent en coaching aan boord hebt, en je bent klaar voor de aanval! Bij SalesPulse werken we op een soortgelijke manier. In een vorig artikel vertelden we je al over de eerste stap in onze winnende CAAS-methodiek: het opstellen van je Dream Team Goal (DTG). Zodra deze droom helder is, gaan we over tot ons aanvalsplan! Wat je je daarbij moet voorstellen? Lees het in dit artikel!

AANVALSPLAN

De DTG is gedefinieerd en nu is het zaak om duidelijkheid te scheppen en die ultieme droom waar te maken. Er is strategie en tactiek nodig om de commercie zó in te richten om op het hoge niveau komen. Bij SalesPulse doen we dit met ons aanvalsplan.

Het aanvalsplan is een plan voor de aankomende twaalf tot vierentwintig maanden en heeft als doel een bepaald commercieel doel en commerciële groei te realiseren. In onze winnende methode bundelen we de krachten van sales, marketing, communicatie en mensen. Onze marketeers voeren een marketingscan uit om de huidige situatie duidelijk in beeld te krijgen. Al gauw na de start van onze samenwerking zullen zij verbeteringen doorvoeren en campagnes opstarten om de funnel en de output van de verkoopspecialisten te vergroten.

RESULTAAT EN FLEXIBILITEIT

Met een uiterst resultaatgericht en flexibel team waarin ervaring en kennis vanuit meerdere generaties wordt gecombineerd, denderen we in volle vaart op jouw DTG af. Wat je kunt verwachten van de verschillende fases in de uitvoering van onze aanpak?

De eerste dertig dagen staan in het teken van het scherp krijgen van de verkoopdoelstellingen en ons aanvalsplan erop af te stemmen. We starten met het inplannen van externe afspraken. De marketingactiviteiten worden in gang gezet en in de dertig dagen die daarop volgen, zijn de effecten daarvan al merkbaar. Op basis hiervan optimaliseren we het commerciële proces om een hogere output te realiseren. Binnen negentig dagen is de salesfunnel ruim gevuld en beginnen de eerste successen binnen te druppelen. We trekken deze lijn door met een planning voor de maanden die volgen.

Tijdens de uitvoering van het aanvalsplan beschik je over een SalesPulse-coach. Hij of zij houdt precies in de gaten waar meer of minder capaciteit nodig is, hoe de voortgang verloopt en dat de communicatie tussen de verschillende partijen duidelijk is. De klant houdt controle over de ‘knoppen’ die leiden naar de DTG, maar hoeft zich verder niet druk te maken over de dagelijkse operatie. Hiermee geef je ons het proces van jouw bedrijf in handen. Zaken als vindbaarheid, sales en personeel worden door SalesPulse geregeld. Wij zorgen voor de juiste mensen op het juiste moment. Als jij je hogere doel weet, dan fixen wij dat je die aan gaat tikken.

En wat jij in de tussentijd moet doen? Vertrouwen op deze vorm van Business Process Outsourcing (BPO) en zorgen dat je de kunst van het loslaten beheerst. Heb je dat onder de knie, dan ben jij klaar om op het hoogste niveau te gaan scoren!

Volgende keer vertellen we je meer over BPO en de kunst van het loslaten. Heb je voor nu vragen of interesse in een vrijblijvend gesprek? Neem dan hier contact met ons op.

Volg ons ook op LinkedIn!