ContinuousNEXT de volgende stap in digitale transformatie

SalesPulse > Nieuws > ContinuousNEXT de volgende stap in digitale transformatie

ContinuousNEXT de volgende stap in digitale transformatie

Edwin Kennedy, mede-oprichter van SalesPulse was aanwezig bij de ITxpo 2018 van Gartner in Barcelona. Hij kreeg een belangrijke take-away mee, die we graag met je delen.

ContinuousNEXT de volgende stap in de digitale transformatie

De formule om succes te behalen en te behouden in een veranderlijke wereld, is de ContinuousNEXT methode. Deze methode bestaat uit vijf hoofdonderdelen:

  • Privacy
  • Augmented Intelligence
  • Culture
  • Digital Product Management
  • Digital Twin

Volgens diverse data analisten van Gartner is de grootste voorspeller van succes de organisatie met dynamiek. De bedrijven die meer dan alleen zakelijk geleid zijn en ongeacht het bestuursmodel, los of gecontroleerd, de dynamiek binnen een bedrijf is de belangrijkste bepalende factor voor succes. Het dynamische vermogen om verandering te omarmen en technologie op een nieuwe manier te gebruiken is onmisbaar voor succesvolle bedrijven.

Privacy

Voor de ContinuousNEXT methode is het belangrijk dat de privacy beheerst wordt en er een betrouwbare digitale verbinding kan worden gegarandeerd. ‘’Privacy leidt steeds vaker tot vertrouwen en vertrouwen is macht’’ aldus Gartner.

Augmented Intelligence

We beschikken tegenwoordig over zoveel data, dat we maar een deel van deze data benutten. Om het volle potentieel te kunnen benutten, hebben we nieuwe hulpmiddelen nodig, als bijvoorbeeld computers in staat zouden zijn tot intelligente patroonherkenning, dan zouden mensen op basis daarvan een beslissing nemen. Dit is het principe van Augmented Intelligence, het is een logische stap die komt na Artificial Intelligence.

Culture

Organisaties die stappen willen maken aan de hand van de ContinuousNEXT methode, moeten een dynamische cultuur hebben. Het veranderen van de cultuur hoeft niet altijd groot of moeilijk te zijn, door kleine aanpassingen te doen in de bedrijfscultuur kun je al grote veranderingen mogelijk maken.

Kirsten Moyer, Vice-president bij Gartner zei ‘’Hack your culture to change your culture’’. Hiermee bedoelt ze het vinden van kwetsbare punten in de cultuur en deze om te zetten in een echte verandering die blijft hangen. Hacken gaat over het doen van kleinere acties die meestal over het hoofd worden gezien. Goede hacks veroorzaken ook emotionele reacties en hebben meestal direct zichtbare resultaten.

Digital Product Management

Product Management is een kerntaak van ContinuousNEXT. Digital Product Management is niet alleen een andere manier om IT in te zetten, het is een ander manier van zakendoen. De meest succesvolle bedrijven van vandaag de dag, hebben digitale technologie samengevoegd tot producten om deze op een nieuwe manier te managen. Een bedrijf als Amazon is hier een goed voorbeeld van, Amazon is zowel een retailer als een technologiebedrijf.

Digital Twin

De term Digital Twin werd eerder in 2016 benoemd door Gartner Inc. Het bureau voorspelde toen dat, binnen 3 tot 5 jaar, miljarden objecten een digitale tweelingbroer zouden krijgen: Een dynamisch softwaremodel van een fysiek apparaat of systeem. Zo worden er momenteel Digital Twins ingezet voor o.a. straalmotoren en windturbines.

Maar, het blijft niet bij een dynamisch softwaremodel van fysieke apparaten of systemen. Helen Huntley, Vice-president van Gartner, vertelt over het creëren van een Digital Twin binnen een organisatie, ook wel DTO genoemd. Door een DTO aan te stellen binnen een organisatie, krijg je een duidelijk beeld van de mensen, hoe de systemen en/of processen ze raken en hoe ze te werk gaan. Het is alsof je het dak van hun werkplek afhaalt en naar binnen kijkt.

Door twee generaties te bundelen, door bijvoorbeeld een jongere of oudere DTO aan te stellen, krijg je nieuwe, frisse inzichten binnen de organisatie waar je als directie mee verder kunt om nieuwe doelstellingen te behalen.

SalesPulse, twee generaties

SalesPulse is opgericht door Edwin & Joshua Kennedy, vader en zoon, met als achterliggende gedachte: Het bundelen van twee generaties. Edwin en Joshua zijn van mening dat wanneer je het beste uit beide generaties haalt, je klanten nog beter kunt bedienen en met ieder niveau in een organisatie door één deur kunt.

”Wat wij zien bij onze klanten, is dat de vraag naar ContinuousNEXT groot is. Klanten zijn opzoek naar mensen met ervaring terwijl hetgeen waar ze naar vragen, nog nooit eerder is uitgevoerd of relatief nieuw in de markt is. Daarnaast zoeken ze ook voortdurend naar mensen met jonge inzichten en innovatieve ideeën. Door twee generaties samen te laten werken, waarbij je zowel de kennis en ervaring in pacht hebt, als de nieuwe, innovatieve en technische ideeën, kun je dichter bij die droom komen.” aldus SalesPulse.

Author: Robin Simons
''Het verhogen van sales en genereren van leads via online kanalen, dat is wat ik doe. Het bijzondere aan marketing zijn de eindeloze mogelijkheden, je bent vrij om creatief te denken en dit te vertalen naar een strategie die past bij de visie van de klant."
SalesPulse gebruikt cookies voor analytische doeleinden. Door akkoord te gaan geef je ons toestemming om cookies te gebruiken en te plaatsen. Klik op de button "PRIVACY BELEID" om te lezen welke gegevens wij verwerken.