Gastblog Jef van Wingerden: Gebruik jij nog een visitekaartje?

SalesPulse > In The Spotlight > Gastblog Jef van Wingerden: Gebruik jij nog een visitekaartje?

Gastblog Jef van Wingerden: Gebruik jij nog een visitekaartje?

Een gastblog van Verkooptrainer en Competentie Coach, Jef van Wingerden. Een meester in het schrijven van verkooptips en een vriend van SalesPulse.

Gebruik jij nog een visitekaartje?

Gebruik jij nog een visitekaartje? Zo ja, dan geef ik je groot gelijk. Natuurlijk zijn er behoorlijk wat mensen die dat niet meer nodig vinden en daarom zelf geen kaartje hebben. Ze wisselen via de mobiel contactgegevens uit. Of linken alleen. Ze zijn dus modern, milieubewust of mogelijk een grote krent. Maar goed, het is hun keuze. Als verkoper maak je als je even logisch nadenkt, een andere keuze, want:

  • Een visitekaartje is letterlijk een visitekaartje van jou en je bedrijf.
  • De investering is laag, voor een paar tientjes heb je prachtige visitekaartjes.
  • Als jouw gesprekspartner jou een kaartje geeft, is het fijn en gelijkwaardig om er eentje terug te geven.
  • Een verhaaltje waarom jij bewust zonder kaartjes werkt, kan door je gesprekspartner als persoonlijke veroordeling opgevat worden; “Jij bent ouderwets!, je doet het niet goed.”
  • Als je een bloemetje of ander relatiegeschenk wilt geven, maakt je visitekaartjes het eenvoudig compleet!

Wat vind jij? Ben je het met me eens en zie je zelfs meer voordelen of zie je het juist totaal anders?

Jef

Author: Robin Simons
''Het verhogen van sales en genereren van leads via online kanalen, dat is wat ik doe. Het bijzondere aan marketing zijn de eindeloze mogelijkheden, je bent vrij om creatief te denken en dit te vertalen naar een strategie die past bij de visie van de klant."
SalesPulse gebruikt cookies voor analytische doeleinden. Door akkoord te gaan geef je ons toestemming om cookies te gebruiken en te plaatsen. Klik op de button "PRIVACY BELEID" om te lezen welke gegevens wij verwerken.