Growth-director-edwin-kennedy

Als Growth Director bij SalesPulse heeft Edwin Kennedy dagelijks te maken met bedrijven die klaar zijn voor een enorme groeispurt. Hij vertelt over onze methode, zijn ervaringen en geeft een aantal tips.

De methode van SalesPulse werkt als een speer, maar is niet voor ieder bedrijf geschikt. De organisatie moet namelijk wel wíllen veranderen! Een salesafdeling die al jarenlang met alleen maar dezelfde mensen werkt en bang is om fouten te maken? Laat Edwin het maar niet horen. “Ik ben zelf opgegroeid met het principe van Confucius: ‘In elke kunst zijn de grootmeesters eerst leerling geweest’. Dat jonge, veelbelovende talent moet zo snel mogelijk debuteren!”

OVER ONZE GROWTH DIRECTOR: EDWIN KENNEDY

WIE IS EDWIN KENNEDY?

Met functietitels op zijn naam als Chief Commercial Officer (CCO) bij The Datacenter Group, Executive Vice President bij HCL Technologies en Head of Sales bij T-Systems, kunnen we stellen dat het commerciële bloed bij Edwin Kennedy door de aderen stroomt. Momenteel is hij werkzaam als CCO bij InFinIT Partners. Hij vindt het fantastisch om als executive, coach of ondernemer de sales bij bedrijven te optimaliseren. Die bedrijven variëren van kleine start-ups tot grote corporates. “De rode draad die hen met mij verbindt is de passie die ik kwijt kan voor het bedenken of begeleiden van innovatieve businessmodellen,” zo zegt Edwin.

Dit omschrijft ook meteen wat hij doet als Growth Director bij SalesPulse. Door het combineren van verschillende methodes, ziet Edwin kansen binnen organisaties en weet hij teams op een dusdanige manier te bouwen dat het individuele talenten laat shinen in wat ze zo goed kunnen. Edwin refereert graag naar voorbeelden uit de sportwereld om zijn gedachtegang te illustreren. “Zie het als teamsport. Michael Jordan was een uitmuntend basketbaltalent. Maar zonder de juiste mensen om hem heen, was hij nooit zo waanzinnig goed tot zijn recht gekomen.”

NIET BANG VOOR PIJNSCHEUTEN

SalesPulse werkt volgens de unieke Kennedy-methode met de zeer effectieve CAAS-dienstverlening als belangrijk onderdeel. CAAS staat voor Commerce As A Service. Voor wie deze methode bedoeld is? Allereerst: niet voor de middle of the road. Als jouw bedrijf stabiel is en je het prima vindt dat je ieder jaar een klein percentage groei bewerkstelligt, of als je het niet ziet zitten om door verandering en groeipijn heen te gaan, dan is onze service niets voor jou.

Ben je daarentegen een organisatie die wil groeien en niet bang is voor de daarbij behorende pijnscheuten, dan kan SalesPulse je een enorme zwieper in de juiste richting geven. Als Growth Director zorgt Edwin er met SalesPulse voor dat je bedrijf de komende jaren nog steeds groeit, bloeit en voortdurend gezonder wordt.

STRAKKE DISCIPLINE IN EEN UITERST RELAXTE SFEER

Weer even terug naar de teamsport. Edwin: “Ik vind het heel raar dat een sportvereniging constant nieuw talent opleidt, terwijl een gemiddelde salesafdeling het liefst jarenlang met dezelfde mensen, op dezelfde manier werkt om hetzelfde product te verkopen. Om aan de top te blijven, moet je continu innoveren.” In Edwins aanpak is het belangrijk dat er wordt gewerkt met een ijzersterke discipline in een bijzonder relaxte sfeer. Door duidelijke, concrete afspraken met elkaar te maken weet iedereen wat hij of zij moet doen. Dit geeft tijd en ruimte voor bijzondere invalshoeken en het zorgt ervoor dat er geen kostbaar intellect verloren gaat. De ontspannen sfeer wordt daardoor met gemak gerealiseerd.

Hoe je dat voor je moet zien? “Teamleden hebben een breng- én een haalplicht. Iedereen heeft zijn of haar eigen verantwoordelijkheid en we controleren elkaar niet. Loop je ergens tegenaan, dan zeg je dat direct en dan zoeken we samen naar een oplossing. Zo spreken we elkaar bijvoorbeeld iedere ochtend voor een dagelijkse huddle, waarin we ons uitsluitend richten op prioriteiten en struggles. Zo zorgen we voor empowerment in het team en, ook niet geheel onbelangrijk: ultiem werkplezier voor iedereen!”

SALESPULSE REGELT HET VOOR JE

Maar wat gaat onze expertise jou opleveren? Dat is simpel. Na het bepalen van jouw ultieme droom, je Dream Team Goal (DTG) zetten wij de juiste mensen in om dat hogere doel te bereiken. Hierin is Edwin naar eigen zeggen geïnspireerd door zijn “leermeester” Chris Braakman. Braakman gebruikte als centraal punt in zijn werkwijze de Vision als droom , die werd uitgesplitst in missie, strategie, tactiek en een planning op zowel de lange als korte termijn. Om vanuit de dagelijkse activiteiten bij de Vision te komen, is empowerment nodig vanuit de medewerkers. Het blijven hangen in bemoeienis met de dagelijkse zaken werd door Braakman gezien als een klassieke valkuil voor executives.

De DTG van SalesPulse is gebaseerd op deze Vision. “Het bepalen van de DTG zorgt voor werkplezier voor alle medewerkers, omdat zij daardoor de mogelijkheid krijgen om proactief mee te denken en zichzelf persoonlijk te ontwikkelen. De DTG geeft richting aan alle betrokkenen en het daagt ze uit het hogere doel te bereiken. Wij zien dat dit mensen veel werkplezier geeft waardoor bedrijfsgroei op natuurlijke wijze gerealiseerd wordt,” vertelt Edwin. “We komen niet op de proppen met interne politiek, het schrijven van uren of andere lastige zaken, nee: we maken samen een afspraak en SalesPulse regelt het verder voor je. Wij zorgen voor de perfecte teamsamenstelling, een combinatie van mensen met de juiste skills. Van welke generatie dan ook.”

En dat jonge, veelbelovende talent? “Die laten we natuurlijk meteen debuteren!”

Volg ons ook op LinkedIn!