In the spotlight: Edwin & Joshua van SalesPulse

SalesPulse > Nieuws > In the spotlight: Edwin & Joshua van SalesPulse

In the spotlight: Edwin & Joshua van SalesPulse

Deze keer in the spotlight, Edwin en Joshua Kennedy, oprichters van SalesPulse Group. SalesPulse helpt bedrijven commercieel te verbeteren.

Wat is de kracht van SalesPulse?

”SalesPulse bestaat uit meerdere generaties. Door de kennis en ervaring van de generaties te bundelen, kunnen wij alle lagen binnen een organisatie benaderen en begeleiden om commerciële groei te realiseren.” Aldus Joshua.

Edwin vervolgt: ”Het mooie wat je vaak ziet binnen een organisatie, is dat twee generaties totaal verschillend reageren op vraagstukken. Zo zegt de jongere generatie meestal: ”Waarom kan dat niet? Er moet een mogelijkheid zijn om dit vraagstuk op te lossen!” Terwijl een oudere generatie veel sneller verwijst naar eerdere ervaringen, door te zeggen: ”Dit hebben wij eerder gedaan en de ervaringen waren zus en zo.”

Edwin: ”Door beide generaties te bundelen, heb je aan de ene kant een stuk innovatie, jonge en frisse nieuwsgierigheid en aan de andere kant de ervaringen uit het verleden. Een betere verhouding bestaat er niet.”

Wat maakt jullie samenwerking zo sterk?

Joshua: ”Samenwerken is naast elkaar staan. Wij vertellen elkaar niet wat we moeten doen, maar vragen elkaar waar we bij kunnen helpen. Je moet volwaardig naast elkaar staan om als een team te kunnen werken.”

Wat zien jullie in de markt gebeuren?

Joshua: ”De uitdaging voor bedrijven in 2019, is ContinuousNEXT, de volgende stap in digitale transformatie. Het idee bij de oprichting van SalesPulse, het bundelen van meerdere generaties en het beste in deze generaties naar boven halen, komt hierbij goed van pas. Op deze manier kunnen wij onze opdrachtgevers het beste bedienen.”

Edwin: ”Wat we zien bij bedrijven is dat iedereen voortdurend opzoek is naar ervaringen en innovatie. Twee woorden die ver van elkaar af staan. Waar we opzoek zijn naar innovatieve ideeën, willen we het liefste ook weten hoe ze in de praktijk presteren terwijl het nog nooit eerder is uitgevoerd. Door meerdere generaties samen te laten werken, kunnen we in de buurt komen van deze ervaring en innovatie. Nieuwe modellen van de jongere generatie en ervaring van de oudere generatie.”

Wat is jullie doel met SalesPulse?

Edwin: ”Wij willen graag samenwerken met ondernemende mensen, die samen met ons willen bijdragen aan het commercieel verbeteren van bedrijven. ”

Joshua: ”Bij onze periodieke Vrienden van SalesPulse borrels nodigen wij ondernemende mensen uit om eens onder het genot van een drankje met elkaar te praten in informele sfeer. Met als doel, het delen en koppelen van onze netwerken.”

Voor welke bedrijven of mensen hebben jullie bewondering en waarom?

Joshua: ” Media Monks vind ik een mooi bedrijf, zij weten iedere keer zulke creatieve en gave dingen te ontwikkelen, daar heb ik bewondering voor. Daarnaast heb ik bewondering voor bedrijven zoals MC Kinsey, dat je in zo’n korte tijd bedrijven kunt boosten en ook nog zoveel verschillende bedrijven als klant kunt bedienen, vind ik heel interessant.”

Edwin: ”Chris Braakman is helaas twee jaar geleden overleden. Hij was mijn eerste leermeester. 25 jaar geleden had hij de visie om in Azië te wonen, hij vertrok naar Hongkong. In de loop der jaren heeft hij top Executives gecoacht. Tot zijn overlijden maakte hij altijd tijd vrij om mij te coachen. Ik heb altijd zoveel respect voor die man.”

Edwin vervolgt: ”Wat ik ook een bijzondere man vind, is Marcus Lemonis (bekend van The Profit). Hij weet mensen empowerment te geven, hij helpt ondernemers en weet diverse organisaties met elkaar te koppelen om ze succesvoller te maken.”

Wat zijn jullie dromen voor SalesPulse?

Joshua: ”Mijn droom voor SalesPulse is het creëren van een groot internationaal netwerk van ondernemende mensen. Door onder andere vanuit meerdere landen te opereren.”

Edwin: ”Dat is ook mijn droom en dan voornamelijk het koppelen van die netwerken aan elkaar, zodat iedereen elkaar helpt en er als het ware kruisbestuiving ontstaat. ”

Wat is de belangrijkste les die jullie in je loopbaan hebben geleerd?

Edwin: ”Een mooie spreuk van Confucius dekt de lading: In elke kunst zijn de grootmeesters eerst leerling geweest.

Joshua: ”Ik vind delen een belangrijk begrip in het leven, je moet accepteren dat je niet alles alleen kunt en dat je andere mensen nodig hebt om te groeien. Daarom is het belangrijk om informatie te halen bij mensen met ervaring en kennis om uiteindelijk zelf wijzer te worden. De Line Up in karate is daar een mooi voorbeeld van, de mensen links van je zijn er om je iets bij te brengen, de mensen die rechts van je staan kun jijzelf iets leren.”

Als jullie 1 tip zouden mogen geven aan startende ondernemers, wat zou dat dan zijn?

Edwin: ”Vorm aannemen! Probeer goed te begrijpen wat je wilt gaan doen, wat is jouw kunstje? Als je dat weet, kun je het in je eigen netwerk verspreiden zodat mensen weten wat ze aan je hebben en waarvoor ze je in de toekomst kunnen bellen.

Joshua vult aan: ”Als je je vorm nog niet hebt aangenomen kun je met mensen praten die zelf ook ondernemer zijn zodat je van hen wijzer kunt worden. FOCUS is een mooie term om aan te houden: Follow One Course Until Success.

Wil jij op de hoogte gehouden worden rondom de ontwikkelingen van SalesPulse? Volg onze groep op LinkedIn!

Author: Robin Simons
''Het verhogen van sales en genereren van leads via online kanalen, dat is wat ik doe. Het bijzondere aan marketing zijn de eindeloze mogelijkheden, je bent vrij om creatief te denken en dit te vertalen naar een strategie die past bij de visie van de klant."
SalesPulse gebruikt cookies voor analytische doeleinden. Door akkoord te gaan geef je ons toestemming om cookies te gebruiken en te plaatsen. Klik op de button "PRIVACY BELEID" om te lezen welke gegevens wij verwerken.