jasper-vis-salespulse-headcandy

Jasper Vis, een digitale duizendpoot is founder van creative agency Headcandy. Hij is een Vriend van SalesPulse en vertelt over zijn werk, missie toekomstdromen én hoe de Vrienden van SalesPulse hem helpen om die droom te realiseren.

Met onze netwerkclub ‘Vrienden van SalesPulse’ brengen we inspirerende en ondernemende mensen samen zodat ze kennis, expertise en ideeën met elkaar kunnen uitwisselen. Deze gedreven mensen houden we natuurlijk niet alleen voor onszelf! Graag stellen we ze aan je voor. We trappen af met onze digitale duizendpoot , oprichter en CEO van creative agency Headcandy. Jasper vertelt je van alles over zijn werk, missie, toekomstdroom én hoe de Vrienden van SalesPulse hem helpen om die droom te realiseren. Jaspers persoonlijke visie? “Bridging the gap!”

JASPER VIS EN HEADCANDY

Snoep voor het hoofd, prikkeling van de zintuigen. Dát is wat de producten van Headcandy zijn voor zowel de klanten als de eigenaar van het bedrijf. Als oprichter van Headcandy is Jasper Vis altijd op zoek naar creatieve oplossingen om de kloof tussen technologie en de gebruiker te overbruggen. Bridging the gap, dus. Hij werkt aan digital experiences en realiseert daarmee het lanceren van merken, producten, campagnes en gebruikerservaringen, daarbij gebruikmakend van diverse technologische oplossingen

Met ruim twintig jaar ervaring als ondernemer waarvan twaalf jaar met Headcandy, heeft Jasper uitdagende projecten voor grote namen mogen uitvoeren. Zo heeft hij innovatieve creaties ontwikkeld voor onder meer Microsoft, Heineken, NASA en ING.

Jasper heeft een netwerk van experts in hetzelfde vakgebied, die hij zelf zijn partner ecosysteem noemt. Binnen Headcandy is hij momenteel de enige medewerker. “Ik ben bewust kleiner geworden om te kunnen groeien,” vertelt Jasper. “Altijd ben ik op zoek naar manieren om producten te verbeteren. Daarnaast werk ik aan het opbouwen van meerdere startups tegelijk.”

F16-VLIEGER

Het digitale en innovatieve is Jasper met de paplepel ingegoten. Hij groeit op tussen de PC’s en begint halverwege de jaren ’90 met het bouwen van websites voor bedrijven. Vervolgens verwerft Jasper een bak aan ervaring bij verschillende creative agencies én bij grote multinationals. Hij komt tot de ontdekking dat zijn werkgevers vaak innovatief zijn, maar dat ze op een bepaald punt blijven steken. Het punt vanwaar Jasper juist vérder wil gaan! Met de oprichting van Headcandy is hij van plan die stap te maken.

Het mooiste van zijn werk vindt Jasper het dat hij een concrete oplossing ontwikkelt voor zijn opdrachtgevers. Hij noemt een mooi voorbeeld van één van zijn succesvolle projecten. “Als kind wilde ik altijd F16-vlieger worden. Helaas moest ik deze droom al snel laten varen, omdat ik te lang was. Hoe tof was het dan dat ik in samenwerking met Microsoft, de Luchtmacht en een andere partner een digitale oplossing heb ontwikkeld voor iets wat voorheen gevangen werd in papieren boekwerken. Met onze tablet-oplossing voor emergency checklisting voor gebruik in F16-straaljagers hebben we iets ontwikkeld dat vier tot vijf keer zo snel is ten opzichte van eerdere producten. Als klap op de vuurpijl werd ons product vervolgens door Microsoft op de Worldwide Partner Conference gepresenteerd als ‘The best Windows 8 tablet deployment that you’ve ever seen!’ Dat zijn natuurlijk enórme complimenten!”

EEN SPIEGELTJE VOORHOUDEN

Wij vinden het fantastisch om zo’n bevlogen ondernemer in ons netwerk te hebben. Jasper is al vele jaren Vriend van SalesPulse en hij haalt veel inzichten uit de club. “De kracht van het netwerk, het geven en nemen en het spiegeltje die anderen je voorhouden. Daardoor groei je als mens en bedrijf,” geeft Jasper aan.

Wat hij nog wil bereiken? “Ik zou graag de shift maken van vluchtige projecten naar het ontwikkelen van een aantal succesvolle en super-schaalbare startups in de innovatieve sector. Als dit samengaat met een goede gezondheid en een gelukkig gezin, dan heb ik alles wat ik wil.”

Jasper legt uit hoe SalesPulse hem kan helpen om die droom te realiseren. “Het creatieve idee bedenken en uitwerken: dat is één. Maar het vervolgens op de juiste manier positioneren in de internationale markt, daar heb ik een vakkundige partner voor nodig. In samenwerking met SalesPulse zie ik dit helemaal goed komen.”

Daar sluiten wij ons volledig bij aan. Samen met deze digitale hoogvlieger gaan wij straks een ontzettend grote hoeveelheid gaps bridgen!

Lees hier meer over Headcandy.

Ook een vriend van SalesPulse worden? Meld je aan via deze link.

Connect met Jasper