PORTFOLIO

Door de jaren heen, hebben wij al veel bedrijven mogen helpen met het realiseren van groei. Hieronder een aantal portfolio items. In verband met discretie noemen wij van de meeste cases niet de bedrijfsnaam.

WAT WIJ BEREIKT HEBBEN

Wat wij tot nu bereikt hebben samengevat in cijfers

0
miljoen euro waarde stijging die wij voor bedrijven hebben gerealiseerd sinds 2006
0%
gemiddelde groei die wij gerealiseerd hebben binnen 24 maanden
0
aantal overnames waarin wij een bijdrage hebben geleverd
0
gecertificeerde coaches die je kunnen helpen met het behalen van je doelen

CASE 1: DATACENTER

In 2018 kwam Edwin Kennedy aan boord van The DataCenter Group met een simpel uit te leggen DTG (Dream Team Goal): “Niet later dan 2025 zijn wij met 10 datacenters het fundament van de maatschappij”. Of in zijn woorden: “maak ons bedrijf 5x zo groot in een paar jaar tijd.”

Halverwege 2019 is dat al gelukt en heeft TDCG meer dan 10 locaties in Nederland. Hoe? Doordat de aandeelhouders in staat waren om in een duidelijke zin uit te leggen welke kant zij op wilden gaan en vervolgens hebben wij daar het beleid op afgestemd. Op die manier werden mensen geworven, investeringen gedaan en klanten en partners benaderd.

CASE 2: MODE MERK

Voor een van de grootste Nederlandse modemerken, hebben wij onze expertise op het gebied van marketing en sales in mogen zetten. Het betreffende bedrijf had een sterk B2B kanaal en een B2C kanaal dat net een jaar draaiende was.

Wij hebben er binnen 10 maanden voor gezorgd dat de omzet met 230% gestegen is. En daarmee, hebben wij een stabiele marktpositie in het online segment veroverd.

CASE 3: SOFTWARE BEDRIJF

Voor een softwarebedrijf dat al jarenlang aan de weg aan het timmeren is, zetten wij onze kennis en expertise in. Het betreffende bedrijf liep al een aantal jaren tegen het welbekende “plafond” aan, waardoor groei uit bleef.

Wij hebben in deze partij geïnvesteerd in ruil voor aandelen, waardoor zij een commercieel directeur tot hun beschikking hebben die meedenkt en meewerkt, tegen een relatief lage vergoeding. Door deze afspraak, kan een relatief klein bedrijf ook profiteren van de kennis en ervaring van een ervaren commercieel directeur.

Momenteel zijn wij bezig met het implementeren van onze Kennedy Methode.

CASE 4: TELECOM PROVIDER

Voor een grote telecomprovider hebben wij een aantal trainingen en coaching sessies ontwikkeld. De organisatie had een nieuw model opgedrongen gekregen wat in de praktijk lastiger bleek te zijn dan in theorie. Een van onze coaches is met de top van de organisatie aan de slag gegaan, zodat het model gebruikt kon worden.

CASE 5: SPORTKLEDING

Voor een sportkleding merk hebben wij een B2C kanaal opgezet, ingericht en ontwikkelt. Door middel van dit kanaal heeft het bedrijf 195% meer omzet gedraaid in vergelijking met het jaar daarvoor. Daarnaast verzorgen wij de online marketing voor dit bedrijf, waardoor we zien dat de omzet ieder kwartaal blijft groeien.

CASE 6: TELECOM OPERATOR

Een grote telecom operator kreeg een nieuwe, buitenlandse investeerder waardoor 25 nieuwe salesmanagers aangenomen moesten worden binnen één maand tijd. Zij zijn gaan werken via de Kennedy Methode. Wij hebben onze methode mogen uitrollen binnen deze organisatie.

In minder dan 3 maanden tijd stond er een geolied commercieel team waarin mensen met plezier samenwerken, met een duidelijke focus en respect voor ieders specialisme.

CASE 7: 2 INDIASE ORGANISATIES

Wij hebben 2 Indiase organisaties geholpen om zich te vestigen in Nederland. Via onze exclusieve decision makers network hebben wij de juiste mensen geselecteerd zodat de bedrijven zich moeiteloos konden vestigen in Nederland. Het vertalen van de Indiase en Angelsaksische manier van zakendoen naar een Continentaal Europese aanpak is hier cruciaal geweest.

CASE 8: VERZEKERINGSOPLOSSING

Een bedrijf dat oplossingen heeft voor de verzekeringswereld, had 25 jaar lang dezelfde aandeelhouder. Het werd verkocht aan twee nieuwe aandeelhouders en die wilden het bedrijf naar een nieuwe tijd brengen, daarvoor moest een sterk salesteam opgebouwd en ingericht worden.

Door middel van coaching, training en alles wat daarbij hoort, hebben wij deze organisatie weten te helpen. De sales organisatie werd gesplitst in 3 teams: strategisch/internationaal, customer experience en lokaal. Hierdoor konden de 3 verschillende klantgroepen optimaal bediend worden en kon iedere sales zich focussen op zijn of haar kracht.

CASE 9: ONLINE VERZEKERAAR

Voor een van de eerste online verzekeraars (www.verzekeruzelf.nl) hebben wij onderzocht of en hoe hun digitale platform, STP en SaaS aangeboden konden worden aan de internationale verzekeringsmarkt. Binnen 1 jaar tijd een nieuw bedrijfsonderdeel opgezet en over de hele wereld licenties verkocht.

Opdracht: kleine niche speler wereldwijd positioneren bij verzekeraars en partners.

CASE 10: TRANSFORMATIE T-SYSTEMS

Op verzoek van de RvB geholpen met de transformatie van debis SystemHaus, dochter van Daimler Chrysler, naar T-Systems, dochter van Deutsche Telekom. De vertaling van de visie naar de dagelijkse praktijk, het opzetten van een team en coaching naar de volgende generatie stonden hier centraal.

CASE 11: SALES TRANSFORMATIE

Voor een telecom gigant gewerkt als Performance Coach in een van de grootste sales transformatie programma’s in de Benelux. In samenwerking met McKinsey hebben we de opdracht; ‘’het optimaliseren van het complete B2B sales management’’ volbracht.

Werkzaamheden: Vertalen van modellen McKinsey naar de dagelijkse praktijk, embedden bij alle VP’s, sales management en accountmanagement. Intensieve 1-op-1 coaching van ongeveer 25 sales. Vertalen visie naar jaarplannen, accountplannen een aansturing alle accountmanagers in de zakelijke markt.

CASE 12: POSITIONERING

Op verzoek van CEO en ter voorbereiding van een grote overname, wereldwijde positionering van een IT-concept uitgewerkt en coaching gegeven aan het bestaande sales team.

Opdracht: Sales transformeren naar consultantive selling, lead generation.

CASE 13: DIGITAL INSURER

Een van de grootste accounts binnen een groot, internationaal IT-bedrijf, vroeg ons hen te helpen met de wens om de meest betrouwbare Digital Insurer op wereldniveau te worden. Hier was niet alleen het ombuigen van de relatie tot partners voor nodig, ook het teruggeven van het oude contract in ruil voor Virtual Venture en een heldere Innovatie Roadmap droegen bij aan dit succes.

Opdracht: Relatie met klant transformeren van partner Infrastructuur naar Digital Partnership, positioneren van volledig portfolio betreffende klant.

CASE 14: COACHING

Een internationale provider van industry leading digitale infrastructuur groeide zo hard, dat de sales mensen extra aandacht nodig hadden om mee te kunnen groeien. Door middel van intensieve coaching, zowel individueel als in team verband werd structuur, leiderschap, succes en plezier terug op niveau gebracht.

CASE 15: HUNTING

Een grote, internationale consultancy speler op het gebied van ICT wilde een brug bouwen tussen het wereldwijde big deals team en het lokale accountmanagement. Door de gemaakte concepten te positioneren, werden bestaande accounts aanzienlijk vergroot en een aantal nieuwe klanten vanaf scratch opgebouwd.

Opdracht: hunting naar nieuwe klanten en hernieuwen van bestaande klanten.

CASE 16: DIGITALE TRANSFORMATIE

Een verzekeraar geholpen met haar digitale transformatie, workshops verzorgd voor Raad van Bestuur, directie en managementteam.

Opdracht: vertalen van visie RvB naar DT en MT; in kaart brengen en uitvoeren digitale transformatie

CASE 17: SALES TEAM TRANSFORMATIE

Voor een bedrijf dat gespecialiseerd is innovatieve software-oplossingen voor de verzekeringsbranche, hebben wij onze expertise in mogen zetten. Er was behoefte aan vernieuwing van de commerciële visie. Een visie gemaakt door SalesPulse, die alleen tot zijn recht komt als naast strategie, tactiek en operatie, ook mensen aligned worden.

Opdracht: sales team transformeren in 3 verschillende onderdelen en zelf vormgeven aan big deals en internationale ambities.

CASE 18: NIEUWE INITIATIEVEN

Voor een niche consultancy bedrijf, met innovatieve modellen voor de verzekeringswereld, hebben wij tijdelijk een van de aandeelhouders vervangen en herzien van portfolio.

Nieuwe initiatieven gelanceerd op het gebied van Verzekeren in Nature, Digitale Claims Handling en White Labelling

CASE 19: MANAGEN GROEI

Een niche speler met focus op Enterprise Architects, vroeg ons om hulp om te helpen met het managen van de explosieve, wereldwijze groei. Wij hebben dit voor hen mogen verzorgen.

CASE 20: EXPLOITATIE CONTINENTAAL EUROPA

Voor een Indiase multinationale dienst voor informatietechnologie en consultancy, hebben wij haar concept geïntroduceerd in Continentaal Europa. Met een klein team gestart en diverse contracten afgesloten in de regio. Met name het contract met een grote verzekeraar is tot op de dag van vandaag een zeer succesvolle samenwerking.

CASE 21: VAN 1 NAAR 1000

Een Amerikaanse multinational gericht op informatietechnologieën en services wilde onderzoeken of er een markt was voor outsourcing in de financiële industrie in Nederland. Een team met 1 parttime consultant groeide uit naar een team van meer dan 1000 man. Met als resultaat, langdurige contracten met enkele grote verzekeraars en banken.

CASE 22: FUSIE

Het betreffende bedrijf van Case 22 is pionier op het gebied van Business Process Outsourcing en wilde haar activiteiten in Continentaal Europa afstoten. SalesPulse heeft een constructie bedacht om dit onderdeel, het personeel en de klanten onder te brengen bij een ander, betrouwbaar en groot bedrijf.

OPDRACHTGEVERS

Bedrijven waar wij onze kennis en ervaring hebben ingezet

BEOORDELINGEN

Lees wat anderen over ons zeggen