Web-Robin-Simons-SalesPulse-WIM

Robin Simons, mede-eigenaar van SalesPulse heeft in de afgelopen jaren hard gewerkt aan haar marketing imperium: Woman in Marketing. In dit artikel lees je meer over haar ambitieuze missie en de samenwerking met SalesPulse.

ROBIN SIMONS: SALESPULSE EN WOMAN IN MARKETING

Robin Simons, mede-eigenaar van SalesPulse, is helemaal wég van marketing. Met haar full service marketing agency Woman in Marketing helpt ze organisaties om hun dromen na te jagen en de mooiste resultaten te boeken. “Het is zo ontzettend gaaf om te zien wat onze inspanningen mijn klanten oplevert. En als er op straat wildvreemden op me afkomen om te vertellen hoe enthousiast ze zijn over de campagnes die ik heb opgezet, dan kan mijn dag niet meer stuk!”

In dit artikel legt Robin uit wat zij doet met haar marketingbureau, wat haar missie is en wat de link is met SalesPulse.

WOMAN IN MARKETING FIXT JOUW MARKETING UITDAGINGEN

Met haar full service marketing agency Woman in Marketing werkt Robin samen met haar community van vrouwelijke marketeers. Haar team bestaat uit experts op allerlei verschillende disciplines binnen marketing. Denk aan strategie, SEO, social media, website-ontwerp, grafisch design, copywriting, video, analytics en advertentiecampagnes. De klant heeft één aanspreekpunt, de Marketing Fixer, en hoeft dus alleen maar met die persoon te communiceren. Dankzij de uitgebreide expertise van de community, beschikt de klant over een enorm krachtig en creatief brein van vrouwelijke marketeers. Een brein dat zich focust op kwaliteit en resultaat, en daarmee een groot resultaat teweegbrengt.

In de jaren voordat Robin haar marketing agency begint, is ze werkzaam als freelance marketeer. Ze ontdekt dat klanten gefrustreerd raken door het regelen en managen van alles wat met marketing te maken heeft. “Het kost ze enorm veel tijd en aandacht om tussen al die verschillende experts te schakelen én om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen,” vertelt Robin. “De klanten lijken op den duur meer op een doorgeefluik dan op een opdrachtgever. Dat is natuurlijk niet de bedoeling!” Doordat Woman in Marketing-klanten uitsluitend met de Marketing Fixer spreken, wordt er een hoop werk uit zijn of haar handen genomen. De Marketing Fixer verzorgt het contact en regelt dat er een optimaal resultaat wordt behaald met de meest geschikte experts voor die klus.

WERKGELEGENHEID VOOR 7500 VROUWEN IN 50 LANDEN

Het doel van Robin met Woman in Marketing is tweeledig. Zo zet zij zich in om gelijkheid tussen mannen en vrouwen recht te trekken. Haar missie is om werkgelegenheid te creëren voor 7500 vrouwen in 50 landen vóór 2030. Daarnaast wordt zij gedreven in haar ambitie om een zo goed mogelijk resultaat te behalen voor haar klanten. Dit laatste gaat in veel gevallen samen met een samenwerking met SalesPulse.

Robin legt uit: “Voor klanten bij wie wij samenwerken met SalesPulse, wordt het Dream Team Goal (DTG) van de organisatie vastgesteld, waarna de betreffende acties worden ondernomen om dat doel te bereiken. In bijna alle gevallen is er een sterk staaltje marketing nodig om richting de DTG te bewegen. Vanuit de hoofdvraag bepaal ik wat het marketingdoel is, wie ik daarvoor kan inzetten en hoe ik dat ga doen. Bij kleine ondernemers is dit vaak de marketing in zijn totaliteit. Zij zijn goed in wat ze doen, en willen zich niet hoeven te verdiepen in marketing. Het moet gewoon perfect geregeld worden.”

Maar Woman in Marketing werkt ook met corporates die een eigen marketingafdeling hebben. “We hebben dan vaak een adviserende rol over bijvoorbeeld strategie, commercie of personeel. In samenwerking met SalesPulse pakken we in dit soort projecten het totaalplaatje van Sales, Marketing, Communicatie en HR aan.

SALESPULSE EN WOMAN IN MARKETING

En hoe is het eigenlijk om zo nauw samen te werken met je vriend en je schoonvader? Brengt dat geen familiedrama’s met zich mee? “Integendeel,” vertelt Robin. “We kennen elkaar door en door, en we hebben een blindelings vertrouwen in elkaar. We kunnen alles tegen elkaar zeggen en we houden elkaar scherp. Ik vind het super!”

Zo is Robin ontzettend enthousiast over een nieuwe opdracht bij een “hele toffe klant in Zuid-Frankrijk”, wat ze samen met haar vriend Joshua van The Video Brand gaat oppakken. “We weten van elkaar wat onze goede en minder goede punten zijn en we weten elkaar daar ook op uit te dagen. Dit versterkt onze ambitie alleen maar meer om het állerbeste resultaat voor onze klant neer te zetten! Dat is het mooiste wat er is.”

Benieuwd naar hoe we jouw bedrijf naar een hoger level kunnen tillen? Neem contact met ons op via deze link. Tot snel!

CONNECT MET ROBIN