Stropdasplafond-edwin-kennedy-salespulse-web

Verschillende generaties zien en horen elkaar wel, maar op de één of andere manier krijgen ze het niet voor elkaar om met de ander in contact te komen. Het stropdasplafond zit er namelijk tussen. Zonde!

WIJ DOORBREKEN HET STROPDASPLAFOND

We zien het steeds vaker gebeuren: bedrijven missen exponentiële groei omdat ze tegen het stropdasplafond aanlopen. Wat er gebeurt? Verschillende generaties zien en horen elkaar wel, maar op de één of andere manier krijgen ze het niet voor elkaar om met de ander in contact te komen. Het stropdasplafond zit er namelijk tussen. Zonde!

Vanuit SalesPulse zien wij altijd ontzettend veel kansen om de kloof tussen de verschillende generaties en type mensen te dichten. We noemen dit ook wel het ‘afbreken van het stropdasplafond.’ Want hoe mooi is het als al deze experts, allen op hun eigen gebied, de krachten bundelen en elkaar aanvullen met al hun kennis en inzichten? Wij hebben dit in de afgelopen jaren al bij een groot aantal bedrijven succesvol ingevoerd, en onze missie is om in 2021 door te gaan met het afbreken van het stropdasplafond! Hoe we dat doen? Dat lees je in dit artikel!

HET STROPDASPLAFOND

Wat is het stropdasplafond ook alweer precies? Stel je twee verschillende bedrijven voor met twee zeer uiteenlopende soorten managers. Het ene bedrijf is een jonge, succesvolle scale-up, opgericht door een millennial die op sneakers rondloopt in een t-shirt en gescheurde spijkerbroek. Deze jongeman houdt van snelheid en doorpakken. “Gewoon doen,” luidt dan ook zijn motto. Hij is zeer bedreven met social media en is altijd op de hoogte van de laatste technische snufjes. Hij is ervan overtuigd dat een briljant product zichzelf verkoopt en hij weet dat er grote potentie zit in zijn bedrijf. Maar hij weet ook dat hij daarvoor in contact moet komen met grote gevestigde bedrijven, omdat zij hem het platform kunnen bieden van waaruit hij nog verder door kan groeien.

Het andere bedrijf is een klassieke corporate. De manager van de marketingafdeling is een man van middelbare leeftijd. Hij draagt een pak en nette, tijdloze schoenen. Hij heeft jarenlange ervaring in de zakenwereld en beschikt over een enorm netwerk aan invloedrijke mensen binnen zijn branche. Tegelijkertijd is hij zich bewust van ContinuousNEXT en beseft hij dat de nieuwste kennis die hij nodig heeft om te blijven innoveren afkomstig is van jonge mensen in de scale-ups: zij weten immers alles omtrent digitale ontwikkelingen en kunnen dit door hun ervaring daarin zonder enig probleem toepassen op welke case dan ook.

Wat is hier nu aan de hand? Je raadt het al: het stropdasplafond. Beide partijen hebben een groot aantal voordelen en groeimogelijkheden binnen hun eigen niche. Maar om dit succesvol aan te vliegen hebben ze elkaar nodig! Het probleem is dat deze mensen op zúlke verschillende manieren communiceren, dat ze elkaar niet snappen. Ze weten van elkaar dat ze er zijn en dat ze elkaar eigenlijk nodig hebben, maar het lukt ze maar niet om met elkaar te verbinden. Ze lopen tegen het stropdasplafond aan.

Wij komen deze ontwikkeling overal tegen en zien daarom ongelofelijk veel kansen voor bedrijven. Wij geloven erin dat de kracht van succesvolle bedrijven ‘m zit in het feit dat kennis vanuit verschillende generaties met elkaar gecombineerd wordt. Het is namelijk niet zo dat de jonge generaties bij de ouderen in de leer moeten gaan om vervolgens het kunstje na te doen, zeker niet. Wij zijn ervan overtuigd dat het pas écht werkt als je naar elkaar luistert en van elkaar leert. Hoe jong of oud je ook bent. Als je dat goed doet, dan liggen er vele kansen voor je in het verschiet.

GROTE SUCCESSEN BIJ KLANTEN

In de afgelopen jaren hebben wij mooie successen behaald bij klanten doordat wij ons inzetten om het stropdasplafond te doorbreken. Onze ervaring en kennis ligt met name in en rondom de IT-wereld. Wij hebben uitdagende opdrachten mogen uitvoeren bij hostingproviders, datacenters, bij de zogeheten CloudBazen en bij aanbieders van Software as a Service-oplossingen (SaaS). Ook richten we ons op het begeleiden van investeerders die zich in dergelijke bedrijven willen ontwikkelen.

Zo werden wij door groot Nederlands Cloudbedrijf ingezet om het bedrijf “uiterlijk in 2025 met 10 datacenters het digitale fundament te laten zijn voor de Nederlandse Cloud”. Door slim met de 3 M’s (missie, mensen en mandaat) te werken, is het ons gelukt om niet in zeven maar slechts in twee jaar de doelstelling te behalen en 350% groei te realiseren. Wij hebben hierbij innovatieve, jonge mensen verbonden met de door de wol geverfde ‘stropdassen’ en op die manier grote successen teweeggebracht. Lees in dit artikel hoe wij dit voor elkaar hebben gekregen.

Voor een andere opdrachtgever, een belangrijke partij in de glasvezel-markt, stonden we ook voor een mooie uitdaging. Daar werd op een gegeven moment een zeer groot bedrag geïnvesteerd vanuit een investeerder met als doel een veel groter marktaandeel te veroveren. Door deze verandering raakten de voorheen zo goed geregelde stabiliteit en structuur intern enigszins verloren. SalesPulse werd ingeschakeld om het bedrijf weer op het juiste pad te krijgen. Wij moesten ervoor te zorgen dat er ruim twintig nieuwe verkopers werden gezocht en dat alle medewerkers een fantastisch team gingen vormen. Er werd als het ware een nieuwe cultuur het bedrijf in gebracht, wat door ons in goede banen geleid moest worden. We schakelden ons netwerk in om ervoor te zorgen dat we een perfect commercieel team zouden bouwen voor onze opdrachtgever. Daarnaast gingen we een samenwerking aan met één van onze partners, een bedrijf dat zich richt op het ontwikkelen en uitvoeren van zowel fysieke als mentale trainingen. Het doel was om tot het onderbewuste te komen en om bepaald gedrag bij mensen te kunnen begrijpen. Door een programma met deze partner te draaien, kwamen we tot vele inzichten die ons enorm goed hebben geholpen om de verschillende generaties en verschillende type mensen succesvol aan elkaar te verbinden.

Momenteel zijn we voor een grote speler in de AI-, Cloud- en SaaS-oplossingen bezig om hun naamsbekendheid te vergroten en het aantal leads significant te verhogen. Deze klant is internationaal al een grote naam, en het is aan ons om ervoor te zorgen dat Nederland binnenkort ook niet meer om deze partij heen kan. Wij zetten onze unieke CAAS-methode in om de commercie bij deze klant een flinke boost te geven. We doen dit onder meer door op zoek te gaan naar de meest geschikte experts in sales, marketing, communicatie en HR vanuit verschillende generaties. Wij verbinden al deze individuen met elkaar, zodat ze als één goed geoliede machine gaan samenwerken. Hierdoor kan iedereen vanuit zijn of haar eigen vakgebied de bijdrage leveren waar we uiteindelijk het overduidelijke verschil mee maken. We pakken het beste uit twee werelden, verbinden dat met elkaar en boosten daarmee commercie binnen bedrijven.

DE KRACHT VAN ONS ECOSYSTEEM

Wij kijken per klant en per opdracht welke kennis en expertise we inzetten om maximale waarde te bieden. Zoals al eerder verteld in dit artikel, halen we deze kennis en expertise uit ons eigen netwerk. Dit netwerk heet de Vrienden van SalesPulse en is in de loop der jaren flink gegroeid. Steeds meer veelbelovende bedrijven zien de kracht van onze aanpak en sluiten zich bij ons aan. En ook in onze Business Clubs zien we de nieuwe aanwas enorm groeien.

We zijn daarom van plan om nog veel meer gebruik te maken van ons netwerk en om al onze verschillende experts in te zetten om het stropdasplafond zo snel mogelijk af te breken. Op het moment werken we hard aan het bouwen van een ecosysteem van al deze bedrijven. Het doel is om onze klanten alle denkbare manieren te kunnen bieden die het nodig heeft om hun Dream Team Goal (of Vision, BHAG, ultieme doel) ruimschoots te behalen.

WIJ ZIJN BESCHIKBAAR

Op onze LinkedIn-pagina delen we de komende tijd meer details over het doorbreken van het stropdasplafond binnen de opdrachten waar wij aan werken of waaraan we gewerkt hebben. Op die manier kom je steeds meer te weten over hoe wij te werk gaan en welk breed en innovatief scala aan oplossingen wij bieden door het benutten van kennis uit verschillende generaties en disciplines.

Heb jij of ben jij werkzaam bij een gaaf, succesvol bedrijf dat klaar is om enorme groei te realiseren? Ben je er klaar voor om het stropdasplafond te doorbreken en ongekende prestaties neer te zetten? Nodig ons dan uit voor een kop koffie en ontvang een gratis Dream Team Goal-sessie van SalesPulse. Waar wacht je nog op? Kom met ons in contact via deze link. Tot snel!

Plan een gratis Dream Team Goal sessie in