Lucas-schouten-salespulse

Lucas Schouten, rasechte commerciële man en Vriend van SalesPulse. In dit artikel vertelt hij over zijn rol binnen SalesPulse en welke gave projecten er in het verschiet liggen.

VRIENDEN VAN SALESPULSE: LUCAS SCHOUTEN

Sales- en communicatiespecialist Lucas Schouten is al jaren via verschillende manieren verbonden aan SalesPulse. Sinds kort maakt hij deel uit van ons team en helpt hij mee om op vernieuwende manieren commercie te boosten bij bedrijven. In dit artikel vertelt Lucas over zijn verschillende CAAS-opdrachten bij SalesPulse en legt hij uit welke ontwikkelingen hij binnen bedrijven ziet plaatsvinden als gevolg van de coronacrisis. “Je merkt dat relaties tussen leveranciers en afnemers door corona onder druk komen te staan.”

COMMERCIËLE MAN

Als rasechte commerciële man heeft Lucas Schouten mooie functies op zijn naam staan. Zo is hij onder andere werkzaam geweest als Business Development Manager bij zowel JK Technosoft als Global Cloud Xchange, als Key Accountmanager bij Gartner, ging hij op interimbasis aan de slag als New Business Sales Manager bij Otwee ICT en is hij eigenaar van Working Strategies waarmee hij bedrijven helpt om hun strategie te bepalen en te groeien, met name via het verkoopkanaal.

Doordat hij door de jaren heen veel in contact is geweest met onze Growth Director Edwin Kennedy, raakte Lucas steeds meer vertrouwd met SalesPulse. Dat resulteerde in een aantal uitdagende opdrachten waarin Lucas anderen met zijn ervaring, kennis en ambitie hielp om grote stappen te zetten.

EEN STUKJE EXPERTISE INKOPEN

Wat Lucas zoal doet binnen SalesPulse? Lucas trapt af met een klantcase. “Ik sta op het punt om een veelbelovend CAAS-project te starten met Mind5® Training, een bedrijf dat mensen en organisaties door middel van een unieke methode bewust maakt van hun (onbewuste) overtuigingen en hun gedrag,” vertelt Lucas. “Mind5® gaat in een stroomversnelling en steeds meer grote internationale organisaties zijn geïnteresseerd in de methodiek. Ze willen inzicht krijgen in hun medewerkers en op grond daarvan de organisatie efficiënter inrichten.”

Lucas vervolgt: “Mind5® Training is ontzettend goed in het coachen van mensen en het concreet verwoorden van hun bevindingen naar bedrijven, maar het effectief uitvoeren van communicatie en sales staat nog op een laag pitje. En dat is logisch, want dat is niet de core business van het bedrijf. Door SalesPulse in te schakelen, koopt Mind5® als het ware een stukje expertise in die ze zelf beperkt hebben.”

VASTSTELLEN VAN DE DREAM TEAM GOAL

Hoe je dit voor je moet zien? “Er is een vertaling nodig van wat Mind5® werkelijk is en doet, zodat prospects het vanuit de saleskant kunnen begrijpen,” zegt Lucas. “We willen helder krijgen wat de doelgroepen zijn van Mind5®, welke middelen we tot onze beschikking hebben om hen te bereiken en welke communicatiekanalen we gaan inzetten zodat dit met succes gebeurt.”

Momenteel bevinden SalesPulse en Mind5® zich in de fase waarin ze de aanpak van hun plannen bespreken. “Zoals in iedere CAAS-opdracht starten we met het vaststellen van de Dream Team Goal (DTG). Is het de ambitie van het bedrijf om groei te realiseren of ligt er nog een diepere wens, een ultieme passie onder? We zien bijna altijd dat dat laatste het geval is. Wij maken de passie expliciet en zorgen ervoor dat iedereen weet waaróm Mind5® doet wat ze doet.” Lucas verwacht samen een krachtig plan op te zetten, waarmee de propositie gedreven en succesvol kan uitgroeien en waarin we de juiste stappen worden ondernemen om daar te komen.

ENORM GROEIPOTENTIEEL

Een andere CAAS-opdracht die in de startblokken staat, is die met CATS. Dit bedrijf heeft een inmiddels gecertificeerde methodiek ontwikkeld om contracten op een andere manier te organiseren tussen en binnen bedrijven. Lucas: “Door de huidige COVID-situatie zijn contracten tussen organisaties een belangrijk agendapunt geworden. Denk bijvoorbeeld aan een langdurig contract tussen een leverancier van kerosine en de afnemer daarvan: een luchtvaartmaatschappij. Hoeveelheden, prijzen en andere afspraken zijn vastgelegd in een joekel van een contract. Maar je kunt je voorstellen dat de luchtvaartmaatschappij nú minder kerosine nodig heeft, omdat er momenteel veel minder wordt gevlogen. Wat doe je dan? De leverancier wil zijn producten kwijt maar de afnemer kan er niets mee. CATS heeft een methode ontwikkeld rondom contracten waarmee beide partijen uiteindelijk hun voordeel kunnen doen.”

CATS is inmiddels een bekend fenomeen in Nederland, en wil dit succesvolle concept nu ook verder in Europa en Amerika gaan uitrollen. Het bedrijf schakelt daar de hulp van SalesPulse voor in. Lucas: “CATS heeft een enorm groeipotentieel. Met onze CAAS-aanpak gaan wij ervoor zorgen dat de methode van CATS ook in andere landen succesvol geïmplementeerd wordt. Dit doen we door de juiste segmentering en targeting van de markt gevolgd door een impactvolle promotie.”

DE JUISTE CAPACITEIT AAN MARKETING EN SALES

Naast de opdrachten voor CATS en Mind5® staan er ook mooie dingen op het programma voor HeadCandy. Lucas: “HeadCandy levert innovatieve, slimme IT-oplossingen die direct zichtbaar zijn voor de gebruiker. De vraag is nu hoe die ideeën nóg beter in de markt gezet kunnen worden. Als commercieel partner zorgen wij voor de juiste capaciteit aan marketing en sales.”

Wat vindt Lucas zo mooi aan wat hij met SalesPulse doet? Hij vertelt: “We komen voortdurend met ontzettend getalenteerde mensen in aanraking die enorm gepassioneerd zijn in wat ze doen. Ze staan in leven met het plan en overtuiging om écht iets te betekenen. Het is fantastisch om veranderingen in te zetten waar iedereen uiteindelijk beter van wordt. En samenwerken met die mensen is het leukste wat er is. Het is een verrijking voor jezelf!”

Staat jouw bedrijf ook op het punt om door het plafond te knallen, en wil je dat dit op de juiste manier en met de juiste expertise gebeurt? SalesPulse kan jou op allerlei manieren helpen. Neem contact met ons op via deze link en dan spreken we elkaar snel!

Connect met Lucas op LinkedIn