Webserie: De doelgroep bereiken, zo doe je dat #3!

SalesPulse > Tips & Tricks > Webserie: De doelgroep bereiken, zo doe je dat #3!

Webserie: De doelgroep bereiken, zo doe je dat #3!

Je weet wie de doelgroep is, maar hoe bereik je ze? In dit deel van onze webserie geven we je een aantal tips om de doelgroep online te bereiken.

Door de doelgroep te bepalen en op te delen in verschillende Persona’s, kun je je goed inleven in het gedrag en de interessegebieden van de doelgroep. Nu is het aan jou de taak om de boodschap die je wilt versturen, op het juiste moment bij de juiste persoon te krijgen. Maar, hoe doe je dat?

”Het belangrijkste is, weten wat er speelt.”

Weten wat er speelt

Het belangrijkste is, weten wat er speelt. Waar heeft de doelgroep behoefte aan, wat zijn de vragen of problemen waar ze mee rondlopen? We gebruiken het internet als consumenten om informatie in te winnen, als amusement of om dingen te kopen. Hoe zorg je ervoor dat de groep die onder de Buyer Persona valt, juist jouw website of webshop bezoekt? Weten wat er speelt en daarmee de aandacht trekken.

Wanneer je make-up artikelen verkoopt, kun je ervan uitgaan dat de doelgroep geïnteresseerd is in visagie en eventueel huidverzorging. De Buyer Persona is een type dat graag verzorgd voor de dag wil komen, speel daar op in door niet alleen het product te verkopen, maar ook informatie te geven in de vorm van een blogartikel. Schrijf over nieuwe producten, een visagie techniek, de beste huidverzorging of waarom ze juist wel – of geen – primer moeten gebruiken onder de make-up.

Waarom zou je dat doen?

Waarom je dat zou doen? De aandacht trekken. Het aanbieden van gratis informatie, dat gerelateerd is aan jouw product of dienst, is een manier om een goede indruk achter te laten en te laten zien dat je een professional bent. Je weet waar je over praat en daardoor zal men sneller geneigd zijn over te gaan tot aankoop. Daarnaast, kun je door het bijhouden van een blog, de doelgroep via verschillende kanalen (of pagina’s) binnen laten komen en daarmee de interesse wekken.

Hoog in Google komen bij de doelgroep? Ga schrijven!

Door hoogwaardige content aan te bieden, in de vorm van een blog, kun je de potentiële klant op verschillende manieren en zoekwoorden naar jouw website of webshop trekken. Daarnaast, heeft het delen van hoogwaardige, relevante content ook invloed op jouw positie in Google. Wanneer je deze content regelmatig deelt via jouw blog, zal jouw website een hogere positie in Google behalen op relevante zoekwoorden en daarmee de doelgroep aantrekken. Dus, hoog in Google komen bij de doelgroep? Ga schrijven! Gebruik de gratis Yoast SEO tool om teksten te schrijven die goed in de zoekmachine scoren.

Wees daar waar de doelgroep is

Wees daar waar de doelgroep is. Waar kun je de doelgroep beter observeren dan op het punt waar zij zich bevinden? Volg concullega’s, schrijf je in op nieuwsbrieven die relevant zijn aan jouw product of dienst. Volg Facebook, Instagram of LinkedIn groepen waar jouw doelgroep actief is. Ga interactief om met de doelgroep door via de sociale kanalen en de blog vragen te stellen. Zorg ervoor dat ze niet meer om je heen kunnen en speel in op hun vragen en behoeften.

Influencer marketing

Heb je zelf geen groot bereik maar wil je toch je naamsbekendheid vergroten bij de doelgroep? Dan kun je influencer marketing overwegen. Wij vertellen je graag hoe je influencer voordelig en effectief kan inzetten voor jouw product of dienst.

Op 12 maart lees je het vierde deel van deze webserie. Stay tuned!
Author: Robin Simons
''Het verhogen van sales en genereren van leads via online kanalen, dat is wat ik doe. Het bijzondere aan marketing zijn de eindeloze mogelijkheden, je bent vrij om creatief te denken en dit te vertalen naar een strategie die past bij de visie van de klant."
SalesPulse gebruikt cookies voor analytische doeleinden. Door akkoord te gaan geef je ons toestemming om cookies te gebruiken en te plaatsen. Klik op de button "PRIVACY BELEID" om te lezen welke gegevens wij verwerken.